2023/2024
PROGRAMY, PROJEKTY REALIZOWANE
W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
"Akademia pszczoły bohatera"
Celem programu jest kształtowanie wśród uczniów klas I-III szkół podstawowych postaw proekologicznych,
promowanie pozytywnych wzorców zdrowego żywienia,
a przede wszystkim zwrócenie uwagi na rolę pszczoły w ekosystemie.
Program edukacyjny „Akademia Pszczoły Bohatera” cechuje:
- - interaktywny charakter zadania i wiedza na platformie edukacyjnej www (scenariusze lekcji),
- - praktyczny wymiar doświadczenia i samodzielna praca z roślinami miododajnymi
w ramach zajęć szkolnych i domowych (konkursowych), pokazy.
Bohaterami mogą być nie tylko postaci z filmów czy kreskówek, ale także żywa pszczoła, która posiada „supermoce”:
- - pracowitość,
- - dążenie do osiąganie celów,
- - dbałość o porządek, o środowisko naturalne i lokalną społeczność.
"Laboratoria przyszłości"
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez
Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy,
angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów
kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymły od państwa wsparcie finansowe warte
ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez
eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.
15 października szkoła aplikowała o przystąpienie do programu. i w ramach
jego realizacji otrzymała środki finansowe w wysokości 30.000,00 zł.
Informacja o realizacji:
Do 31.12.2021 wydano 26.277, 58 zł.
W ramach przyznanych środków zakupiono do 31.12.2021 r.:
1. drukarkę 3D i filament do drukarki, która będzie wykorzystywana na zajęciach informatycznych;
2. mikrokontrolery z czujnikami i akcesoriami (8 szt.), stacja lutownicza - do wykorzystania na zajęciach z fizyki;
3. mikroskopy z akcesoriami (2 szt.) - na zajęcia z biologii i przyrody;
4. narzędzia do rejestracji realizowanych zadań - oświetlenie, statyw, gimbal;
5. wyposarzenie pracowni do zajęć technicznych: akumulatorową wiertarko-wkrętarkę, wiertarkę stołową,
bezprzewodowy pistolet do klejenia na gorąco (2 szt.), skrzynki narzędziowe z wyposażeniem (8 szt.),
zestawy konstrukcyjne oraz środki ochrony indywidualnej w postaci odzieży ochronnej, gogli przeciwodpryskowych,
instrukcji BHP, apteczki, zmiotek z szyfelką.
Do 22.07.2022 wydano pozostałą kwotę w ramach przyznanych środków t.j.: 3.722,42 zł.
Zakupiono:
1. wyposarzenie pracowni do zajęć technicznych: stół warsztatowy - 1 szt., gogle przeciwodpryskowe - 1 szt.,
okulary ochronne stanowiskowe - 1 szt., nakładki ochronne na blat stołu uczniowskiego - 5 szt. ;
2. narzędzia do rejestracji realizowanych zadań - mikrofon kierunkowy z akcesoriami.
"Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2021-2025"
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0
Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwa Edukacji i Nauki
jest programem uchwalonym na lata 2021-2025 przez Radę Ministrów
w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych,
szkolnych i pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego,
stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy.
Uczestnicząc w programie szkoła otrzymała dofinasowanie dla Szkoły Podstawowej
w wysokości 4.000, 00 zł, przy wkładzie własnym 1.000, 00 zł.
Łączna kwota 5.000,00 zł została w całości przeznaczona
na zakup nowych książek w ilości 248 woluminów.
Książki zakupiono według preferencji ustalonych z uczniami, rodzicami i nauczycielami.
Szkoła przystąpiła również do części programu przeznaczonej na zakup nowości wydawniczych
dla uczniów oddziałów przedszkolnych. Łączna kwota to: 3.125,00 zł, w tym otrzymaliśmy dotację w wysokości 2.500,00 zł,
przy wkładzie własnym 625,00 zł.
Cała kwota została przeznaczona na zakup nowości książkowych dla najmłodszych.
Więcej o programie:
1. Ministerstwo Kultury i dziedzictwa Narodowego:
https://www.gov.pl/web/kultura/narodowy-program-rozwoju-czytelnictwa
2. Ministerstwo Edukacji i Nauki:
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/narodowy-program-rozwoju-czytelnictwa-20-edycja-2021-2025
Rządowy Program "Aktywna tablica" 2020-2024
oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Aktywna tablica”.
Szkoła otrzymała dofinansowanie w wysokości 14.000,00 zł
przy wkładzie własnym równym 3.500,00 zł, koszt całkowity zadania: 17.500,00 zł.
'Mały miś w świecie wielkiej literatury"
Do zadań projektu należą m.in.: zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom,
wprowadzenie dziecka w świat literatury, budzenie zaciekawienia książką przez zabawy,
piosenki, twórczość plastyczną, rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci.
Projekt Edukacyjny "Lepsza Szkoła"
Programy LEPSZEJ SZKOŁY od 2002 roku pomagają w weryfikacji wiedzy uczniów,
badaniu efektywności nauczania oraz w przygotowaniach do egzaminów zewnętrznych.
Dotychczasowe edycje LEPSZEJ SZKOŁY zgromadziły prawie 50 tysięcy nauczycieli i 3 miliony uczniów.
Nauczyciele uczestniczący w programach LEPSZEJ SZKOŁY:
- - sprawdzają wiedzę i kompetencje uczniów za pomocą specjalistycznych testów,
- - dzięki szczegółowym raportom porównują wyniki swoich uczniów z wynikami klas z całej Polski i dobrze planują swoją pracę,
- - otrzymują zaświadczenie o udziale w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym.
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Literki w akcji"
zapewnienie uczniom pierwszej klasy solidnej podstawy w rozpoznawaniu i pisaniu liter poprzez różnorodne aktywności i interaktywne zadania.
poprzez zadania plastyczne, techniczne, gry i zabawy, zachęcanie uczniów do twórczego myślenia i eksplorowania różnych aspektów liter.
łączenie różnych edukacji w celu zapewnienia kompleksowego podejścia do nauki liter.
umożliwianie uczniom pracy w grupach, wymiany pomysłów oraz wzajemnej współpracy podczas różnych zadań i zabaw.